Tag Archives: pielęgnacja

Wiosenne porządki – twarz

blog_twarz

Masz idealnie zadbane ciało, dłonie oraz stopy, które wspaniale prezentują się w ciepłe wiosenne dni. Dzisiaj poświęć czas swojej twarzy.

Twoja cera nabrała szarawego odcienia, jest zmęczona i odwodniona z powodu zimowej aury. Z naszą pomocą w prosty sposób przywrócisz jej blask i rozkwitniesz na wiosnę.

Skóra po zimie potrzebuje od Ciebie więcej troski niż zazwyczaj. Zajmij się nią, a nawet sucha do tej pory cera odwdzięczy Ci się promieniejącym, wiosennym wyglądem.

Wygładź skórę

Pielęgnację twarzy zacznij od złuszczenia martwego naskórka. Jeśli Twoja cera jest odwodniona, wybierz peeling enzymatyczny lub przeznaczony dla cery wrażliwej i suchej. Peeling umożliwi skórze przyjmowanie serwowanych jej mikroelementów.

Zadbao odżywienie skóry

Zwróć się do swojej kosmetyczki o pomoc w doborze maseczki odpowiedniej do Twojego rodzaju cery. Jeśli wybierzesz pielęgnację w domu – sama musisz zdecydować, która maseczka będzie dla ciebie najlepsza: głęboko nawilżająca, oczyszczająca, liftingująca, kolagenowa, a może rozgrzewająca. Aby pozbyć się zimowych cieni i poprawić wygląd delikatnej skóry wokół oczu, zastosuj na nią okłady z plasterków świeżego ogórka. Po zdjęciu maseczki wklep w skórę krem. Szukaj takiego, który zawiera witaminy – sprawią, że cera będzie rzeczywiście odżywiona i zdrowa.


Pamiętaj o kilku zasadach:

  • • na wiosnę wybierz kremy, podkłady i inne kosmetyki o lżejszej konsystencji niż te stosowane w zimie;.
  • • ochronę przeciwko promieniowaniu UVA i UVB stosuj przez cały rok, a wiosną i latem zwróć na nią szczególną uwagę;
  • • dostarczaj sobie witamin i minerałów jedząc świeże warzywa i owoce;
  • • pij wodę – w ten sposób dostarczysz swojej odwodnionej cerze tak bardzo potrzebnej wody także od wewnątrz.

Wiosenne porządki – stopy

wiosenne porządki stopy

 

Twoje dłonie są gładkie i nawilżone. Nadszedł czas, abyś podobną pielęgnację zapewniła stopom. A to konieczność, jeśli chcesz cieszyć się spacerami w sandałach i klapkach w sezonie letnim. Oto kilka porad, dzięki którym poradzisz sobie z odciskami, przykostkami, wrastającymi paznokciami, nadmierną potliwością, popękanymi piętami i opuchniętymi kostkami.

Stosuj odświeżające kąpiele

Codziennie wieczorem mocz stopy w wodzie z solą kąpielową lub miętą, a następnie dokładnie je wytrzyj. Dzięki temu unikniesz popularnych chorób grzybiczych. Jeśli jednak zauważysz niepokojące zmiany (najpierw pojawią się między palcami), udaj się do dermatologa.

Pozbądź się odcisków

Odciski i zrogowacenia naskórka powstają najczęściej w skutek noszenia niewygodnych lub ciasnych butów. Aby się ich pozbyć, systematycznie mocz nogi w płynie zmiękczającym. Jeżeli jednak odcisk jest głęboki i bolesny najlepiej udaj się po pomoc do pedikiurzystki.

wiosenne porządki - stopy

Aby pozbyć się odcisków systematycznie mocz nogi  w płynie zmiękczającym.

Nadaj odpowiedni kształt paznokciom

Jeśli chcesz uniknąć wrastania paznokci, nie obcinaj ich „na okrągło”. Paznokcie u stóp – po wymoczeniu – spiłuj na prosto papierowym lub szklanym pilniczkiem, nadając im kształt łopatki.

Walcz z haluksami

Przykostki, koślawe paluchy lub bardziej fachowo haluksy mogą się pojawić już w bardzo młodym wieku. Ich powstawaniu sprzyjają wysokie obcasy i buty z wąskimi czubkami. Jeżeli więc zauważysz u siebie pierwsze zmiany, lub po prostu odczuwasz ból w miejscu, gdzie haluksy się tworzą, jak najszybciej zacznij działać. Codziennie masuj kostkę i naciągaj palec, a przede wszystkim zmień buty na szersze – w takich z pewnością będzie Ci wygodniej wybrać się na długi wiosenny spacer albo zakupy.

Zadbaj o pięty

Jeżeli Twoje pięty często pękają, mocz stopy w wodzie zagotowanej z garścią siemienia lnianego i obierkami z 3 dużych ziemniaków, a następnie usuń stwardniały naskórek pumeksem i posmaruj nogi maścią linomag lub kremem z gliceryną. Zabieg ten wykonuj przynajmniej raz w tygodniu.

Pozwól stopom odpocząć

Aby uniknąć spuchniętych stóp najlepiej unieś nogi do góry, kiedy oglądasz telewizję lub czytasz książkę. Pamiętaj też, aby w nocy podłożyć poduszkę pod nogi zamiast pod głowę.