Tag Archives: brokuły

Szybki lunch stylistki

makaron z brokułami

szybki lunch stylistki

Chociaż aura na to nie wskazuje to jednak musimy przyznać że lato, i zarazem sezon „paznokciowy” zbliżają się wielkimi krokami. Znów nie będziecie miały czasu na nic, bo całe dnie będziecie spędzać na upiększaniu paznokci swoich klientek, przed ich wakacyjnymi wyjazdami;-) Nie będzie czasu spokojnie zjeść czy odpocząć. :-)

Dlatego też podpowiemy Wam jak szybko przygotować zdrowy i syty posiłek, który możemy spożyć zarówno na ciepło (w domu) jak i na zimno (w pracy). Nasza kulinarna ekspertka, pani Agnieszka, na swoim blogu talerzpokus.tv ma mnóstwo świetnych przepisów które możecie wykorzystać we własnej kuchni :-)

Dziś przedstawiamy Wam „Makaron z brokułami i fetą”.

lunch_stylistki_2
Do jego przygotowania potrzebne będą następujące składniki:

– 100 g makaronu (jeśli danie ma być „fit” to oczywiście makaronu razowego)
– 1/4 brokuła
– 2 łyżki sera feta
– 4 szt pomidorków koktajlowych
– 1-2 ząbki czosnku
– 1-1,5 cm papryczki chili
– 1,5 łyżki oliwy cytrynowej
– sól, pieprz

Przygotowanie:

1. Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie

2. Brokuły gotujemy trzy minuty (można na parze)

3. Czosnek kroimy w cienkie plasterki, to samo robimy z papryczką chili

4. Na patelni rozgrzewamy oliwę cytrynową i krótko podsmażamy na niej czosnek oraz papryczkę

5. Dodajemy ugotowany makaron oraz wrzucamy brokuła

6. Całość doprawiamy i smażymy jeszcze około minuty

7. Makaron podajemy od razu po przygotowaniu, na talerzu dodajemy pomidorki koktajlowe oraz ser feta.

Smacznego :-)

 

Szybkie śniadanie dla zapracowanej stylistki

szybkie śniadanie dla zapracowanej stylistki

szybkie śniadanie tabelka

Za oknem szaro i buro, deszcz, mgliste poranki…jesień nadeszła.
Odczuwamy większe znużenie a przez to ciężko rano wstać i zacząć dzień. Ale Pani Agnieszka, kulinarny ekspert i właścicielka bloga talerzpokus.tv ma na to sposób! Wśród jej przepisów znaleźliśmy taki, na pyszne śniadanie, które przygotujecie w 15 minut. Omlet z brokułem, szpinakiem i pomidorkami doda Wam energii na cały dzień. Jest lekki, a zarazem syty, więc nie musicie się martwić zbędnymi kaloriami :-)

Składniki potrzebne do przyrządzenia:

– 4 jajka
– ok. 100 g brokuła
– 8-10 szt pomidorków koktajlowych
– 2 garście szpinaku
– ok. 3 cm pora
– 1 łyżka oliwy
– sól, pieprz

Składniki do udekorowania:

– 5-6 liści szpinaku
– 3-4 pomidorki koktajlowe
– kilka płatków parmezanu lub innego twardego sera.

szybkie śniadanie stylistki 2
Przygotowanie:

1. Jajka ubijamy przez kilka minut aż będą puszyste

2. Kroimy pomidorki na ćwiartki, brokuła dzielimy na małe różyczki, por kroimy w plasterki

3. Na patelnię wlewamy oliwę, wrzucamy pora, króciutko przesmażamy, dodajemy brokuły, szpinak i pomidorki, wszystko chwilę podsmażamy

4. Na patelnię wlewamy jajka, doprawiamy je pieprzem i solą, delikatnie mieszamy aby połączyły się z warzywami

5. Omlet smażymy na niewielkim ogniu przez ok. 3 minuty bez przykrycia i 3-4 minuty pod przykryciem

6. Przed podaniem kładziemy na omlet kilka liści szpinaku, pomidorki oraz plasterki sera.

Smacznego! :-)

Więcej pomysłów i inspiracji znajdziecie na talerzpokus.tv